Excel: Mitybos planas

Kai suderini hobį ir darbą, tai gaunasi visai įdomių dalykų. Nors naudojuosi profesionaliai man sudarytu mitybos ir sporto planu, tačiau aš esu savarankiškas žmogus. Todėl, šiek tiek pasidomėjęs, apie tai, kaip pasiskaičiuoti žmogui reikalingą kalorijų, baltymų, angliavandenių ir riebalų kiekį, pamaniau, kad galiu pasidaryti Excel modelį, kuris padėtų man pačiam pasiskaičiuoti reikalingus medžiagų kiekius.

Mitybos planas, kuriuo, aš naudojuosi turi konkretų kalorijų kiekį 2500, tačiau, mano svoriui augant, natūralų, kad turėtų keistis ir reikalingų kalorijų kiekis. Taigi toks modelis turi privalumą, kad didėjant/mažėjant svoriui gali pasireguliuoti ir maisto porcijas.

Taigi keletą vakarų pasėdėjęs ir kultūrizmas.net puslapyje radęs informaciją kaip viską pasiskaičiuoti, gavau tokį rezultatą:

Čia suvedus savo informaciją gali iš karto pamatyti kiek ko reikia suvalgyti.

Kitame Sheet’e reikia susivesti valgius. Beje sportininkai skaičiuodami suvalgomų baltymų kiekį skaičiuoja tik gyvulinės kilmės baltymus, mat augaliniai baltymai yra nepilnaverčiai, t.y. juose nėra visų reikalingų amino rūgščių. Todėl aš vesdamas produktus, ties augalinių valgių baltymais suvedžiau nulius.

Na, ir galiausiai paskutiniame sheet’e galima iš droplist’ų susidėlioti patiekalus visiems dienos valgymams, įvesti jų kiekius, viskas susumuojama ir palyginama su rekomenduojamais kiekiais.

Šitą sheet’ą galima nusikopijuot kelis kartus ir tada būtų galima pasidaryti skirtingą mitybos planą visai savaitei.

Tai va, visai įdomiai praleisti keli vakarai gavosi – ir pasipraktikavau ir naudingos informacijos sužinojau.

P.S. Šią mitybos plano skaičiuoklę galite rasti čia.